Ruilen & Retourneren:

Kan ik een artikel ruilen?

Wilt u een artikel ruilen dan kunt u dat het beste doen door het ontvangen artikel te retourneren en via de webshop het juiste artikel te bestellen. U moet er rekening mee houden dat de nieuwe bestelling vooraf betaald dient te worden. Vanwege technische redenen is het niet mogelijk om bestellingen met elkaar te verrekenen. Na ontvangst van uw retourzending krijgt u binnen enkele dagen het bedrag van de retourzending op uw rekening gestort.

Alle goederen kunnen bij ons geruild worden indien deze niet zijn gedragen, beschadigd geraakt zijn of vies zijn. Wij behouden ons het recht voor ruilingen, die niet aan deze criteria voldoen, te weigeren.

Kan ik een artikel ruilen in de winkel?


Mocht u een artikel via de webshop hebben besteld, dan is het mogelijk om deze te ruilen in de winkel. Het is belangrijk dat u de schoenen in de originele dozen meeneemt naar de winkel, samen met de factuur. U kunt dan het aankoopbedrag terug krijgen of een ander artikel uitzoeken.

Alle goederen kunnen bij ons geruild worden indien deze niet zijn gedragen, beschadigd geraakt zijn of vies zijn. Wij behouden ons het recht voor ruilingen, die niet aan deze criteria voldoen, te weigeren.

Als ik een afgeprijsd artikel bestel, kan ik het dan nog ruilen?


Ja, het is mogelijk om een afgeprijsd artikel te ruilen. U kunt de schoenen dan terug sturen. U aankoopbedrag wordt terug gestort op u bankrekening.

Ik heb een verkeerd artikel geleverd gekregen. Wat moet ik nu doen?

Bij Nijhof Schoenen proberen wij met veel zorgvuldigheid uw bestelling bij elkaar te zoeken. Het kan desondanks gebeuren dat u een verkeerde maat of kleur toegestuurd krijgt.
Wanneer u een verkeerd artikel heeft ontvangen, kunt u het beste een nieuwe bestelling plaatsen in de webshop. Het artikel dat verkeerd geleverd is, kunt u terug sturen naar Nijhof Schoenen. U kunt op het retourformulier aangeven dat het een verkeerd artikel betreft en wij zullen dit artikel en de verzendkosten van € 6,95 aan u terugbetalen.

Ik wil graag mijn bestelling retourneren. Kan dat?


Alle goederen kunnen aan ons geretourneerd worden indien deze niet zijn gedragen. Wij raden u aan de schoenen op zachte ondergronden, bijvoorbeeld tapijt, te proberen. U dient er voor te zorgen dat de etiketten in de schoenen blijven en dat het artikel niet vies wordt. 

Wij behouden ons het recht voor retourneringen, die niet aan deze criteria voldoen, te weigeren.

U kunt bij defecten of klachten altijd een beroep doen op de wettelijke garantie. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Wij kunnen u dan een passende oplossing bieden.

Gebreken aan producten die niet door slijtage veroorzaakt zijn, worden vakkundig gerepareerd of indien reparatie niet mogelijk is, word er gekeken naar een andere oplossing.

Klachten die wij moeilijk kunnen beantwoorden zijn vragen over slijtage van zolen en hakken, kale neuzen bij schoenen door invloed van buitenaf, kapotte ritsen, beschadiging aan hiel, kapotte of verloren versiersels; gespen, stras steentjes en pailletjes en andere door verkeerd of intensief gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet verwijtbaar zijn. Of het afgeven van voeringen of slijtage door overmatig transpiratie. Wij denken daarbij ook aan de levensduur en het intensieve gebruik van de artikelen.

Er kan veel voorkomen worden door de aanbevolen onderhoudsmiddelen te gebruiken en het op de juiste manier aan en uit doen van de schoenen. Op de pagina Onderhoud vindt u een aanbod van onderhoudsproducten. Mocht u twijfelen aan wat voor onderhoud product u nodig heeft voor het artikel, neem dan contact op met de klantenservice. Vermeld hierbij altijd uw bestelnummer. Ook is er een redelijkheidsprincipe dat de artikelen zodanig gebruikt worden als waar ze voor gemaakt of bestemd zijn.

Zijn er ook artikelen die niet geretourneerd kunnen worden?


Wanneer het product defect is wegens normale slijtage kan Nijhof Schoenen dit niet vergoeden. Klachten die door Nijhof Schoenen niet worden vergoed zijn:

- normale slijtage van zolen en hakken
- kale neuzen bij schoenen door slijtage van buitenaf
- beschadigingen aan hiel
- schade door verkeerd of internsief gebruik van de artikelen
- overmatige transpiratie
- afgeven en verkleuren van schoenen
- het verliezen van versiersels zoals gespen, stras steentjes en pailletjes
- slijtage aan een wollenvoering, zoals bijvoorbeeld Blackstone en UGG

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

U kunt alle of een gedeelte van de artikelen retourneren. Sluit bij de retourzending het ingevulde retourformulier bij. Geef op dit formulier aan waarom de artikelen retour gaan. Het is niet mogelijk om op het retourformulier een ander artikel te bestellen. Daarvoor dient er een nieuwe bestelling geplaatst te worden in de webshop.
De artikelen dienen in de verzenddoos verpakt te worden en daarna afgegeven te worden bij een PostNL vestiging. Vergeet niet uw eigen adres onzichtbaar te maken.
De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Dit is ongeveer € 6.95.
Mocht er sprake zijn van een klacht of een verkeerde bezorging zullen wij deze kosten aan u terug betalen via het IBAN rekeningnummer waar ook de betaling mee gedaan is.

U dient het bewijs van afgifte te bewaren zodat u dit aan Nijhof Schoenen kunt voorleggen zodra uw retourzending bij PostNL is kwijtgeraakt. Met het Track en Tracenummer kunt u ook het pakket volgen en zien wanneer het is afgegeven bij Nijhof Schoenen. Zodra het pakket is ontvangen en gecontroleerd zal het aankoopbedrag worden terug gestort.

Zijn er kosten aan het retourneren?


Er zijn kosten aan het retour zenden van een pakket. Dit bedrag is ongeveer € 6.95
Sluit altijd het ingevulde retourformulier bij zodat ook duidelijk is waarom het artikel retour komt. U kunt de schoenen verpakken in de verzenddoos waarin u de schoenen ook heeft ontvangen. Zorg dat deze goed is afgeplakt en vermeld duidelijk het adres van Nijhof Schoenen.
In het geval van klachten of reparatie zullen wij de retourkosten aan u gaan vergoeden.